T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KURUMSAL BİLGİLER
A - Yerleşim Durumu
İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü; Mülkiyeti Hazineye ait bulunan Üzümlü Hükümet Konağının birinci katında, Kaymakamlık Makam odası, Yazı İşleri Müdürü odası, Yazı İşleri servis odası, T.H.H.K. odası, Sekreterlik odası, Toplantı odası, Arşiv, Kitaplık ve Dokümantasyon odası bölümlerinden oluşmaktadır.
B - Yetki, Görev ve Sorumluluklar
Mülki Yönetim açısından Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğü görevi büyük önem arz etmektedir. Valilik ve Kaymakamlık Büroları’nın kuruluşu, bu bürolarda görevli personelin statüsü, görev, yetki ve sorumlulukları; 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu ile bu kanunun ek ve değişikliklerine dair 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanan “Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş Görev ve Çalışma Yönetmeliği” ile belirlenmiştir.
Yazı İşleri Müdürlüğü, İlçe Mülki İdare bölümü içinde hizmet gören ve “Kaymakam’a doğrudan bağlı” olarak çalışan merkezi idarenin İlçe kademesindeki birimidir.
Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğünde hizmetler “Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği’’ çerçevesinde Yazı İşleri Müdürlüğü Bünyesinde oluşturulan Yazı İşleri Müdürlüğü bürolarınca yürütmektedir.
Kaymakamlığımız Yazı İşleri Müdürlüğüne bağlı; Yazı İşleri, Özel Kalem, İdare Kurulu, Mahalli İdareler, Basın Halkla ilişkiler, Hukuk İşleri, İl Planlama ve Koordinasyon, Tek Adımda Hizmet ve Tüketici Hakem Heyeti, İyi Yönetimin Geliştirilmesi, İnsan Hakları ve Bilgi Edinme Büroları ile İlçemizde Kuruluşu bulunmayan tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlarının hizmetleri yürütülmektedir.
1) ÖZEL KALEM BÜROSU
1. Özel haberleşme, gizlilik taşıyan yazışmalar.
2. Protokol, ağırlama ve kabuller
3. Atatürk günlerini ve tarihi günleri, milli ve resmi bayramları, mahalli kurtuluş günleriyle belirli günleri anma ve kutlama
4. Yargı kuruluşlarıyla ilişkiler.
5. Askeri mercii ve kuruluşlarla ilişkiler.
6. Sıkı yönetim / olağanüstü hal iş / işlemleri
7. İstihbarat hizmet ve konuları (Milli Güvenlik Kurulu ile ilişkiler dahil)
8. Asayiş konuları (Emniyet, Jandarma ile ilişkiler)
9. Mülakatlar (Sınır il ve ilçelerinde)
2) YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BÜROSU
1. Evrak havale ve dağıtımı
2. Kanunların, KHK, tüzüklerin, Bakanlar Kurulu Kararlarının, yönetmeliklerin yayımı, ilanı,
3. Genel idare kuruluşları, bölgesel kuruluşlar, KİT özel iş yerleri gözetim ve denetimi işleri.
4. Personelle ilgili konular (Özlük işleri, Hizmet-İçi eğitim, mesai saatleri, kıyafet)
5. Vakıflarla ilişkiler
6. Tabi afet, genel sağlık ve çevre sağlığı konuları iş ve işlemleri.
7. Hükümet Konağı Daire Müdürlüğü işleri.
8. Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırma.
9. Bayrak Kanunu, ilgili tüzük ve yönetmeliklere ilişkin işlemler.
10. Köy Hizmetleri Müdürlüğü İşlemleri
11. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı İşlemleri
12. Çevre ve Orman Bakanlığı İşlemleri
13. Kültür Bakanlığı - Anıtlar - Müzeler - Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kur.
14. Bilgi Edinme Kanunu ve Uygulamaları, Yerel Bilgi Projesi
15. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İşlemleri
16. Tüketici Sorunları, Hakem Heyeti, İlçe Kurulu İşlemleri
17. Yükseköğretim ve Üniversitelerle ilgili İşlemler.
18. İlçede kuruluşu bulunmayan diğer bakanlık ve kuruluşlara ait işlemler.
3) İDARE KURULU BÜROSU
1. İl İdare Kurulu karar ve işlemleri (Yeşil kart, Muhtaçlık, Askerlik Kararları vb.)
4483 sayılı Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanmaları ve Görevden uzaklaştırma işlemleri ile ilgili iş ve işlemler.
2. İdare Kurulu nüfus ve askerlik para cezaları.
3. İmar iş ve işlemler
4. Disiplin kurulu karar iş ve işlemler.
5. 1609 sayılı kanun (Atatürk aleyhine işlenen suçlar) ile ilgili yazışmalar.
6. Görevden uzaklaştırma işlemleri.
7. 3091 Taşınmaz mal zilyetliği ile ilgili uygulamalar.
8. Muhtaçlık ve bakım belgeleri.
9. Mülki İdare bölümleri belediye ve köy sınır değişikliği, köy kurulması, bağlılık değişikliği işlemleri.
10. Kamulaştırma kanunu ile ilgili iş ve işlemler.
11. Askerliğe karar verme işleri.
12. Harita, köy, bağlı, tabi yer adlarının değiştirme.
13. 3628 sayılı Mal bildiriminde bulunulması, rüşvet ve yolsuzluklarla mücadele kanunun uygulanması
4) MAHALLİ İDARELER BÜROSU
1. Belediyelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
2. Özel idarelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
3. Köylerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
4. Birliklerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
5. Mahalli idarelerin mali yardım ve destek sağlama işleri, teftiş ve denetim işleri.
6. Belediye kurulması, köy veya bağlıların belediyelerle birleştirilmesi ile ilgili işlemler.
5)BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER BÜROSU
1. Halkla İlişkiler. TRT Basın ve diğer kitle haberleşme araçları ile ilişkiler, basın toplantıları.
2. Valiliğe elden getirilen her nevi dilekçenin kabulü, 8. madde gereğince imza yetkisi verilen görevlilerin imzasına hazırlama işleri.
3. Basın kartı ve resmi ilan işleri.
6)PLANLAMA VE KOORDİNASYON BÜROSU
1. Kalkınma planı hazırlık ve uygulanması.
2. Yıllık uygulama programı hazırlanması ve uygulanması.
3. İlçe programı hazırlanması ve uygulanması.
4. Envanter çalışmaları ve öncelikli kriterler.
5. Genel durum raporları.
6. İlçe koordinasyon Kurulu çalışmaları.
7. İdare şube başkanları toplantıları.
8. Plan, program ve toplum kalkınmasında eğitim-öğretim.
7)HUKUK İŞLERİ BÜROSU
1. İdari yargıya başvurma işleri.
2. İnceleme ve denetleme işleri (Valiliğin dernekler, sendikalar, vakıflar, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile ilgili olup, emniyet ve Jandarma görevleri dışında kalan gözetim ve denetim iş ve işlemleri.)
3. Valilik-Konsolosluk ilişkileri, imza ve tasdik işlemleri.
4. Büro teftiş ve denetimi ile ilgili işlemler.
5. Genel emirler.
8) DERNEKLER BÜROSU
Dernekler Bürosu (Lokal, Yardım Toplama İşlemleri)
9) İNSAN HAKLARI KURULU
İnsan Hakları İlçe Kurulu Faaliyetleri, Denetimleri.
10) ŞEHİT VE GAZİLER BÜROSU
Harp ve vazife malûlleri, gaziler, şehitler ve şehit yakınları ile bunların kurdukları sivil toplum örgütleriyle ilgili il dernekler müdürlüğünün görev alanına girmeyen işlemleri yürütmek, bilgileri derlemek ve değerlendirmek, yapılacak çalışmalarda kamu kurum ve kuruluşları arasında koordinasyonu sağlamak,
11) AFET VE ACİL DURUM İLE İLGİLİ İŞLER
Afet ve acil durum önleme ve müdahale ilçe planlarını, mahalli idareler ile kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği ve koordinasyon içerisinde yapmak ve uygulamak,
C – Personel Durumu
Kaymakamlığımız Yazı İşleri Müdürlüğünde, (1) Müdür, (1) şef, (1) V.H.K.İ., (1) Bilgisayar İşletmeni, (1) Şoför, (1) Hizmetli ve 7 İşçi kadro mevcuttur. (1) Şef, (1) Şoför ve (1) işçi personel geçici görevlendirme ile başka kurumlara görevlendirilmiştir.